De Perpetua Virginitate B. Mariae

Caput 5

Helvidius.—Verum quia suum locum huic quaestiunculae reservamus, et ad reliqua festinat oratio: nunc illud est disserendum, quomodo Scriptura dicat: Exsurgens autem Joseph a somno, fecit sicut praecepit ei Angelus Domini, et accepit uxorem suam, et non cognoscebat eam, donec peperit filium, et vocavit nomen ejus Jesum (Matth. I, 24, 25). In quo primum adversarius superfluo labore desudat, cognoscendi verbum ad coitum magis, quam ad scientiam referendum: quasi hoc quisquam negaverit, et eas ineptias quas redarguit, aliquando prudens quispiam potuerit suspicari. Deinde vult docere, quod donec, sive usque, adverbium, certum tempus significet: quo completo fiat id, quod usque ad illud temporis quod praescriptum est, non fiebat, velut in praesenti: Et non cognoscebat eam, donec peperit filium.

Apparet, inquit, cognitam esse post partum, cujus cognitionem filii tantum differebat generatio. Et ad hoc approbandum congerit de Scripturis exempla quamplurima, more Andabatarum gladium in tenebris ventilans, et linguae sonum ad confodienda sui tantum corporis membra concutiens.

A Virgindade Perpétua de Maria

Capítulo 5

Helvídio.—Decerto, já que reservamos um lugar próprio para esta questiúncula, e a discussão nos incita a examinar outras questões, devemos agora investigar este tópico, como a Escritura declara: «Despertando José do sono, agiu conforme lhe ordenou o Anjo do Senhor, e recebeu sua esposa, mas não a conheceu até que deu à luz um filho, e pôs-lhe o nome de Jesus» (Mat. I, 24, 25). Sobre este ponto, em primeiro lugar, nosso adversário se fatiga inutilmente para o verbo conhecer fazer referência ao intercurso sexual, mais do que à ciência. Como se alguém o negasse, ou como se qualquer pessoa sensata pudesse um dia imaginar as loucuras contra as quais ele argumenta. Em seguida, quer nos ensinar que o advérbio até indica um tempo preciso; ele diz que, quando completado, ocorre o evento que não tinha ocorrido até aquele momento, como no presente caso: «E não a conheceu, até que deu à luz um filho.»

É evidente, disse ele, que ela foi conhecida após o parto, porque este conhecimento só foi adiado pela concepção de seu filho. E, para provar isso, amontoa muitíssimos exemplos das Escrituras, brandindo sua espada nas trevas à maneira dos gladiadores com os olhos vendados, mas apenas para golpear ferindo os membros de seu próprio corpo com o ruído de sua língua.