De Perpetua Virginitate B. Mariae

Caput 14

Hieronymus.—Haec idcirco replicavimus, ne calumnietur et clamitet, ea quae pro se faciant, a nobis esse subtracta, et sententiam suam, non testimoniis Scripturarum, sed lubrica disputatione convulsam. «Ecce, inquit, Jacobus et Joseph filii Mariae, iidem quos Judaei fratres appellaverunt. Ecce Maria Jacobi minoris et Josetis mater. Minoris autem Jacobi, ad distinctionem majoris, qui erat filius Zebedaei, sicut et in alio loco Marcus ponit: Maria autem Magdalene, et Maria Jacobi, et Josetis, viderunt ubi poneretur: et transacto sabbato, emerunt aromata, et venerunt ad monumentum.»

Et utique ait: «Quam miserum erit et impium de Maria hoc sentire, ut cum aliae feminae curam sepulturae Jesu habuerint, matrem ejus dicamus absentem: aut alteram esse Mariam, nescio quam, confingamus: praesertim cum Evangelium Joannis testetur praesentem eam illic fuisse, quando illam de cruce Dominus jam viduam, ut matrem Joanni commendabat. Aut numquid Evangelistae et falluntur et fallunt, ut eorum Mariam matrem dicerent, quos Judaei fratres Jesu esse dixerunt?»

A Virgindade Perpétua de Maria

Capítulo 14

Jerônimo.—Temos, então, respondido a essas objeções para evitar que ele calunie e apregoe que omitimos as passagens que poderiam apoiar seu argumento, e que demolimos sua opinião, não pelas evidências das Escrituras, mas por uma discussão incerta. «Eis, diz ele, Tiago e José, filhos de Maria, os mesmos que os judeus chamaram de irmãos. Eis Maria, a mãe de Tiago, o Menor, e de José. E Tiago, o Menor, é assim chamado para distingui-lo de Tiago, o Maior, que era filho de Zebedeu, como também Marcos afirma em outro lugar: Maria Madalena, e Maria, mãe de Tiago e de José, observaram onde ele fora posto. E quando passou o sábado, compraram aromas e foram ao túmulo.»

E, sobretudo, diz: «Quão deplorável e ímpio será pensar assim de Maria, afirmar que, enquanto outras mulheres cuidaram da sepultura de Jesus, ela, sua mãe, esteve ausente; ou imaginar que havia outra Maria, não sei qual, principalmente porque o evangelho de João declara que ela estava ali presente, quando, sobre a cruz, o Senhor a confiou, já viúva, a João como sua mãe. Ou, porventura, os evangelistas se enganam e enganam a ponto de chamarem Maria de mãe daqueles que os judeus apontaram como irmãos de Jesus?»